E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Selle nädala teemaks oli valida halvast ja heast kasutatavusest veebis.

Negatiivne näide oleks Tallinna Tehnikaülikooli ÕIS. Minu meelest on juba lehe kujundus halb, aga mis peamine, mul on väga raske soovitud infot leida või toiminguid teha. Isegi kui ma lõpuks leian, mida tahtsin, siis see läheb mul juba kiiresti meelest, kuidas seda uuesti leida. Telefonis puuduvad ÕISis üldse teatud funktsioonid, mis teeb selle kasutamise väga ebamugavaks. Ainuke hea asi on uute teadete lugemine, sest selle jaoks on üleval paremal nurgas ümbriku ikoon, väga lihtne ja selge.


Positiivne näide on YouTube. Lehe ülesehitus on lihtne ja arusaadav. Kõik funktsioonid on arusaadavad ja vajalik on kergesti leitav (tellimused, ajalugu, esitusloendid jne). Lisaks sellele on seda telefonis väga mugav kasutada. Videosid saab sõrmega ekraani peale kaks korda vajutades edasi ja tagasi kerida. Pikka aega mitte kasutades jäävad peamised asjad meelde, sest kasutajaliides on hästi kujundatud. Vigu on YouTube'is üpris raske teha ja minu kogemus on olnud hea.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

E-ITSPEA 13: Teistmoodi IT

E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid

E-ITSPEA 8: IT proff...?