E-ITSPEA 5: Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

Ma valisin Virginia Shea esimese käsu: Ole inimene. Ühel päeval avas keegi pahatahtlik inimene minu aiavärava ja lasi mu kaks koera tänavatele jalutama. Mu koeri nähti linnas ja neid filmiti. See klipp pandi Facebooki ja jagati, et nad ikka koju jõuaks. Kahjuks hakkasid mingid inimesed koerte omanikku ehk mind sõimama, teadmata muidugi loo sisu. Kirjutati, et kuidas saab nii hoolimatu olla, et lastakse koertel lahti pääseda jne. Ma ei näinud ette seda, et keegi teeb mu aia meelega lahti. Ehk see polnud minu hoolimattusest, aga isegi kui oleks, siis inimesed teevad vigu. Sellepärast ei pea teistega halvasti käituma.  Siin kehtib Eesti vanasõna : "Seda, mis tahad teisele ütelda, ütle enne enesele." Ma arvan, et kui nendel endil oleks selline olukord juhtunud, ei oleks nad soovinud sõimamist.

Mul juhtus koolis selline lugu, et üks mu klassikaaslane unustas kooliarvutis enda Facebooki kontolt väja logida. Järgmine arvuti kasutaja postitas klassikaaslase kontolt halvustavaid kommentaare. Tuleb enne mõelda, mida see teistele teha võib, mis emotsioone see tekitada võib ja siin olukorras mõelda kaheksandale käsule (Austa teiste inimeste privaatsust). Oleks pidanud Facebooki kontolt välja logima.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

E-ITSPEA 8: IT proff...?

E-ITSPEA 13: Teistmoodi IT

E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid